Uncategorized

مي عمر: اعتـ ـذرت عن “نســل الأغـ ــراب” علشـــان مــش باخـ ـد حـ ـقي مع محمد سامي

كشفت الفنانة المصرية مي عمر أنها اعتذرت في البداية عن المشاركة في مسلسل “نسل الأغـ ــراب” إخراج زوجها المخرج محمد سامي.

مي عمر أكدت أن اعتــ ـذارها لم يكن خــ ـيانة لزوجها ولكنها تشعر أن عملهما معا أصبح مضـ ــر لهما، حيث قالت: “مــ ـش خــ ـيانة لجوزي، بس بقيت أحـ ـس إن شغلي مع محمد مضـ ــر ليّ وله، لأني بحـ ـــس إن مجــ ـهودي بيترمــ ـي في الأرض، لأن مهما عملت بيسـ ــيبوا أي حاجة أنا عملتها ومجـ ــهودي وتعـ ــبي وبيقولوا واسـ ــطة”.

وأضافت، خلال استضافتها في برنامج “العرافة” الذي يعرض على قناة “المحور”: “قلت له أرجوك مــ ـش عاوزة أعمله، هو من أهم الأعمال في شهر رمضان، ومحمد مخرج متميز وبيطلع الممثلين بشكل مخــ ـتلف، لكن لما بشتغل معاه مش باخـ ــد حقي بشكل كافي، وهو بيعـ ــند ومـ ــش بيهمه كلام الناس ومــ ـش بيفرق معاه، بيقول أنا بدعم أسرتي ولو حد ينفع ليه لأ”.

وكان المخرج المصري محمد سامي وزوجته الفنانة مي عمر قد تعـ ــرضا للكثير من الانتقــ ــادات، بسبب ظهور مي في أغلب أعمال محمد سامي، بالإضافة لمساعدته لها في مسلسلها “لؤلؤ”، حيث كتب على التتر أنه كان المشرف على السيناريو والإخراج.

محمد سامي نشر صورة قديمة جمعته بمي عمر، على حسابه الخاص على موقع “انستجرام”، ظهرا فيها على ظهر مركب، بينما يقوم هو بطبع قبلة على خـــدها، كاشفا أن هذه الصورة التقطاها من 11 عام.

سامي علق على الصورة، بقوله: “دى صوره ليا أنا ومى من ١١ سنه ، كنا بنفكر فأحلامنا ومستقبلنا وبنتمنى حاجات كتير ربنا ادانا أكتر منها كمان، عشان حاجه مهمه بعد كرمه وعطاءه ، عشان بجد بنحب بعض وبنساعد بعض طول الوقت في تحقيق أحلامنا”.

وتابع: “بيتهيألي اني صـ ــعب كنت أنجح فى شغلي من غير دعـ ـم ومساندة مى ليا طول الوقت، الدعم ده حاجات كتير قوى محتاجه مليون بوست عشان تتكتب كلها، والنهارده أنا وهي بنحتفل بنجاحها اللي تعبت فيه واشتغلت عشانه كتير ووفقت بصعــ ــوبه بين بيتها اللي مخلياه جنه ليا أنا وبناتي وبين أهلها وحياتها وشغلها”.

واختتم كلامه، قائلا: “وفي الآخر نجحت نجاح كبير يفرح بيها كل محب ويثـ ـــير غـ ـــيرة وحــ ـــقــ ـد الكــ ـــا رهين، مبروك حبيبتي وبنتي ومراتي الغاليه، ودايما ناجحه و متفوقه، و تحيه لكل ست ناجحه وعارفه توصل لنجاحها رغم واجبتها تجاه أسرتها @maiomar_”.

وكانت مي عمر قد ردت على هذه الانتقــ ــادات، خلال استضافتها في برنامج “معكم”: “محمد سامي ساعدني كتير جدا في المسلسل طبعا، ووقف في ضــ ــهر المسلسل”.

وأكدت أنها لا تعتبر هذا اتهــ ــاما، حيث قالت: “ده مينفـــعش يبقى اتــ ــهام، ساعدني بكل حاجة يقدر يعملها سواء في الكتابة والإخراج، إحنا متجوزين وبنحب بعض ومبسوطين، وآه هو بيساعدني هو جوزي وبيحبني ولو في حد هيساعدني هيبقى هو، مش هروح لحد تاني”.

About the author

admin