مشاهير

“دخلـ ـنـي أوضـــة وهدومي اتقـ ـطعـ ـت”.. رانيا صفوت تروي القصة الكاملة لواقعة إقـدامها على إنـ ـهـ ـاء حياة زوج شقيقتها

مازالت التحقيقات جارية مع مقدمة البرامج بالراديو رانيا صفوت في واقعة اتهـ ـامـ ها بقـ ـتـ ـل زوج شقيقتها بعد نشـ ـوب خـ ـلافات بينهما.

وجاء نص اعتـ ـرافات المذيعة رانيا صفوت في التحقيقات كالتالي:”اللي حصل جوزي عبد الرحمن خليفة، كان مشارك واحد اسمه كريم من السيدة زينب في براند ملابس وكريم ده دفع 300 ألف جنيه، لكن موضوع مامشيش كان باقي لكريم ده فلوس من الشراكة حوالي 150 ألف جنيه لأن جوزي سـ ـدد له نص المبلغ، ودخلت كورونا قال لي مش هقدر أسددلك باقي المبلغ ده دلوقتي عشان أنت شايف الظروف هديك أرض في الفيوم لأني معيش سيولة، لكن كريم ده رفـ ـض ياخد الأرض، وقاله لا أنا عاوز فلوسي لكن طبعا عبد الرحمن جوزي مسـ ـددش فلوس لأني مكنش معاه فلوس من ساعتها مش بنزل السيدة، ومن وقتها بدأ كريم يدور علي جوزي”.

وتابعت: “كريم ده خالته اسمها مها، كانت بتتعامل معايا على أساس تجيبلي شغالات وأخدت كريم وراحت عند أحمد جوز أختي مرام وطلبت منه إنه يقول مكان جوزي فين وامبارح كان أبويا وأمي تعبانين فروحت أنا وعبد الرحمن جوزي عشان نطمئن عليه، كان هناك أختي سعاد وجوزها وأختي التانية مرام وكنا عاوزين نجيب ليهم دكتور فجوزي اتصل بدكتور يعرفه وجه يكشف عليهم وبعد مكشف نزلت أنا وجوزي عشان نحاسبه وعشان نجيب أكل من محل شاورما من قدام البيت”.

وأضافت: “وفجأة لقيت الست اللي اسمها مها دي معاها حوالي 4 رجالة زقـ ـو ني وراحوا واخدين عبد الرحمن جوزي وركبوا توك توك واختـ ـفوا، ناس قالتلي ركبوا تاكسي اختفوا قالولي كده روحت طالعه فوق لقيت أحمد جوز أختي مرام كان قاعد علي كرسي قدام الباب فروحت ضـ ـربـ ـته في صد ره وقولتله عملك أيه عشان تسلمه هو جاي وقف معانا وجبلنا دكتور ودفـ ـع ليهم فلوس راح شد ني ودخـ ـلني جوا الأوضة وهد ومى انقطـ ـعت حاول يضـ ـر بـ ـني بكر سي كان جنبه، أنا كنت واقفه جنب سفرة عليها سكيـ ـنة فاكهة فروحت وخدا ها ضـ ـربـ ـته بيها في رجله شمال هو نـ ـز ف د م كتير، حالة انهـ ـيا ر جاتلـ ـي حاولت أكلم النجدة أكتر من مرة معرفتش أوصل لحد وهما كلموا الإسعاف ياخدوه وأنا كنت مش في الو عي لحد شرطة ما خدتني وجابوني على القسم”.

واستطردت: كان يتواجد في البيت أختي مرام جوزها أحمد المتوفي وسعاد أختي وجوزها رمضان وأبويا وأمي، بس شاف الواقعة بابا وماما ومرام أختي وجوز اختي سعاد اسمه رمضان.

وانتقلت النيابة العامة إلى مكان الحا دث وتمت معا ينة مسرح الجر يمة، وأضافت التحقيقات أن المتـ ـهمـ ـة اعترفت بارتكـ ـابها الواقعة بحجة أن المجـ ـني عليه قام بإبلاغ الشرطة عن زوجها بتهـ ـر به من أحكام قضـ ـائية من دفـ ـع الضرائب.

وتم تحرير محضر بالواقعة وتولت النيابة العامة التحقيق وأمرت بحبـ ـسهـ ـا 4 أيام على ذمة التحقيقات.

About the author

admin

Leave a Comment